poniedziałek, 26 kwietnia 2010

8 Ficzery JS w Dark Elegant

Jak niektórzy wiedzą jestem w trakcie tworzenia nowej kompozycji do AQQ zwanej Dark Elegant. Można śmiało powiedzieć, że będzie dość nowatorska w porównaniu z innymi dostępnymi skinami. Głównie dlatego, iż będzie wręcz naszpikowana różnymi skryptami pisanymi w JS. Największy wg mnie bajer to gadgetbar (jak go sobie nazwałem), wyświetlany u góry okna rozmowy. Jest to pasek narzędziowy, w którym znajdować się będą takie dodatkowe funkcje jak:
  • pasek wyszukiwarki (m.in. google, wrzuta, youtube, google translate, wikipedia)
  • przycisk kopiujący zaznaczony tekst w rozmowie do pola wyszukiwarki
  • przełącznik awatarów (włączanie, wyłączanie awatarów przy każdej wiadomości)
  • przycisk zmiany obrazków tła (póki co jest ich 9)
  • przycisk Infobota (włączanie odrębnie stylizowanej rozmowy z Infobotem)
  • przycisk zmiany kolorów wiadomości przychodzących
  • przycisk na ulubione linki www (z kilkoma pre-definiowanymi)
  • przycisk przywracania ostatnio zamkniętych zakładek
  • licznik wyświetlanych wiadomości
  • licznik czasu prowadzonej rozmowy (otwarcia zakładki)

To jest lista ficzerów, które są już zrobione, działają, aczkolwiek muszę je jeszcze dopracować. Mam też pomysły na kolejne funkcjonalności takie jak: przycisk do szybkiego powiększenia czcionki, funkcja wykrywająca wszystkie linki w wiadomościach i wyświetlająca je w dodatkowym menu, przyciemnienie wszystkich wiadomości do aktualnie zaznaczonej (przydatne przy czytaniu wiadomości z blipa), eksportowanie rozmowy do pliku (aczkolwiek jeszcze nie jestem pewien czy da rade) i kilka innych. W zasadzie pomysłów jest cała masa, JS daje na prawdę wielkie możliwości, ustawienia zapisywane są w cookies, więc zmiany będą zachowane również po restarcie komunikatora.

Jeśli ktoś ma jakieś nowe pomysły to chętnie ich wysłucham, tu bądź na AQQ. Na koniec, planuje zrobić filmik promujący kompozycje i przedstawiający wszystkie jej bajery. Filmik wystawię oczywiście na swoim kanale YouTube i kto wie może przysłuży się również do wypromowania samego komunikatora ;)

8 komentarzy:

  1. Uch. Bajery. Raczej preferuję kompozycje bez nich, ale cóż - i tak z ciekawością zerknę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie, brakuje mi tylko informacji, kiedy premiera :D

    I, dlaczego Infobot, a nie np. EasyBot, czy TeaBot? Promowanie Jabber! (ew. coś typu wybór bota pod prawoklikiem na ikonkę infobota, no i zamianę ikonki na te innych botów)

    OdpowiedzUsuń
  3. Infobot, dlatego bo z jednej strony jest najpopularniejszy, a z drugiej ma więcej funkcji niż EasyBot (TeaBota prawdę mówiąc nie testowałem jeszcze). Tym nie mnie pomysł z podmianą bota pod prawoklikiem mi się podoba i chyba go wdrożę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. :)

    Teraz się jeszcze tak wczytałem: "przycisk przywracania ostatnio zamkniętych zakładek" -- to mnie bardzo zaciekawiło.. I związku z tym pytanie: czy trzeba będzie doinstalowywać jakąś dodatkową wtyczkę, czy coś? (bo chyba API daje takie możliwości, a kompozycja - wątpię..)

    Chyba, że użyłeś jakiegoś CC_ które dostałeś na priv. od OCa i to działa w sumie tak jak wtyczka ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie funkcje zapewnia sama kompozycja, nie trzeba będzie niczego doinstalowywać. Można powiedzieć, że w tej chwili kompozycja zastępuje dwie wtyczki (TabControl, Wyszukiwarka). Tajnych kodów nie dostałem, poradziłem sobie w oparciu o znane (choć może nie wszystkim)tagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. 1. Jest gdzieś jakiś spis takich tagów? [o ile pamiętam, to np. w poradniku wu112 nie ma..]
    Zrobiłbyś go, po publikacji kompozycji?

    2. KIEDY PREMIERA? Napisałem z Capsa, bo wcześniej się pytałem, a nie odpisałeś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. 1. spisu nie ma i myślę, że to Oconnel powinien takowy zrobić, bo tylko on zna pełny wykaz tagów.

    2. Oficjalna publikacja jeszcze w tym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. masakra ... to bedzie cos... dlatego lubię AQQ a raczej ludzi którzy bez przymusu za free robią takie rzeczy... (chyba ze o czyms nie wiem...) i jeszcze udostępniają to wszystkim... szacun :D

    OdpowiedzUsuń