czwartek, 9 lutego 2012

2 Aktualizacja Dark Elegant 1 w przyszłym tygodniu

Witam po dość długiej przerwie. Dawno nie pisałem żadnej wiadomości, ani nie opublikowałem żadnego dodatku do aqq, zatem kilka słów wyjaśnienia. Powodów tego stanu rzeczy było wiele, m.in chroniczny brak czasu, brak chęci, czy też motywacji. Przez spory czas w ogóle nie logowałem się na aqq (co kiedyś było u mnie nie do pomyślenia), a to za sprawą zmęczenia po całym dniu pracy, a to z uwagi na mój nowy nałóg oglądania całych serii różnych zagranicznych seriali, a to przez kolejną partyjkę w World of Tanks itd., itd. Kolejnych powodów na ciągłe odkładanie pracy nad moimi dodatkami do aqq mógłbym wyliczać i wyliczać...

Wiele osób czeka na nowego Darka. Obiecałem sobie, że...  ...nie będę aktualizował starej wersji, a zamiast tego rozpocznę projekt wersji drugiej, znacznie ulepszonej, której również sam kod zostanie napisany od nowa (co jest niestety koniecznością jeśli chce się napisać poprawny kod zgodny z !DOCTYPE). Szacuje jednak, że upłynie jeszcze sporo wody w Wiśle zanim projekt zostanie ukończony. Z powodu zaniedbań, muszę np. przyswoić sobie obsługę edytora nowego skórkowania Alpha Skins, sprawdzić jakie nowe ficzery można teraz dodawać do kompozycji. Patrząc na starego DarkElegant 1, widać gołym okiem, że wielu rzeczy nie obsługuje w stosunku do najnowszych dostępnych kompozycji. Wiele z nich jest łatwa do wprowadzenia i w zasadzie nie wiele brakuje, żeby stary Darek dalej był użyteczną i prawidłowo wyglądającą kompozycją. Stąd też obiecałem sobie zrobić jego aktualizację. Będzie to zdecydowanie szybsze rozwiązanie niż dokończenie nowej, drugiej wersji.

Tak jak głosi tytuł, aktualizacji spodziewać można się niebawem, bo już w przyszłym tygodniu. Dodana zostanie brakująca zakładka i styl listy powiadomień, nowy przycisk w oknie rozmowy, dodający możliwości kopiowania, cytowania i usuwania poszczególnych wiadomości, dodany zostanie wygląd szybkiego menu, które wyświetla się po najechaniu na ikonkę w zasobniku systemowym, wygląd gadgetu informującego o powiadomieniach, a także pewnie kilka innych rzeczy, których w tej chwili nie pamiętam. Prawdopodobnie o wielu błędach czy brakach nie wiem, bo przez długi czas nie używałem swojej kompozycji, także prośba do osób które wciąż mają zainstalowanego Darka, aby w komentarzach przypomniały mi czego brakuje, co nie działa. Myślę, że jeśli dzisiejszy zapał mnie szybko nie opuści to w najbliższym czasie będą Was czekać betatesty, w których co jakiś czas będę wydawał kolejne aktualizacje kompozycji w wersji 1. Po wdrożeniu wszystkich poprawek przyjdzie czas na kilka nowości, które również będę chciał z Wami potestować. A gdy już w pełni będę zaznajomiony ze wszystkim nowinkami skórkowania, i gdy stwierdzę, że dalszy rozwój starej wersji nie ma sensu, to wtedy zabiorę się za dokończenie realizacji projektu Dark Elegant 2.0.

2 komentarze:

  1. Na taką wiadomość czekałem od wielu miesięcy. Mam nadzieję, że zrobisz też skórę do nowej pogody.

    Pozdro

    Dark Fenix

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo :)
    Ciekawe jak będzie wyglądał ?

    OdpowiedzUsuń